Aanbestedingsprocedure accountantscontrole voor de jaren 2018 en volgend
De gemeenteraad van Achtkarspelen heeft op 15 februari 2018 besloten om een nieuwe aanbestedingsprocedure te starten voor de accountantscontrole voor de jaren 2018 en verder. Dit besluit is genomen omdat het contract met de huidige accountant, EY, na de controle van het boekjaar 2017 afloopt. De aanbesteding wordt gezamenlijk uitgevoerd met de gemeente Tytsjerksteradiel en de gemeenschappelijke regeling Werkmaatschappij 8KTD. Het doel is om een gedegen accountantscontrole te verkrijgen tegen een acceptabele prijs, waarbij de accountant ook goede ondersteuning en advisering biedt aan de raad, het college en de organisatie. De opdracht wordt gegund op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) en omvat onder andere de jaarlijkse en interimcontrole van de jaarrekening. Het nieuwe contract zal in eerste instantie gelden voor de jaren 2018 en 2019, met de mogelijkheid tot verlenging. De evaluatie van de samenwerking met de nieuwe accountant zal continu plaatsvinden.