09-05-2019 Raadsvergadering
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 0 Vragenhalfuur
M.c. Buising
O.F. Brouwer - Burgemeester
Agendapunt 1 Opening
O.F. Brouwer - Burgemeester
O.F. Brouwer - Burgemeester
Agendapunt 2 Mededelingen/Afsprakenlijst
O.F. Brouwer - Burgemeester
A.g. Zandbergen-beishuizen
O.F. Brouwer - Burgemeester
Agendapunt 3 Vaststellen agenda
O.F. Brouwer - Burgemeester
O.F. Brouwer - Burgemeester
Agendapunt 4 Besluitenlijst vorige raadsvergadering d.d. 25 april 2019
O.F. Brouwer - Burgemeester
M.c. Buising
J. Stellinga
O.F. Brouwer - Burgemeester
J. Stellinga
O.F. Brouwer - Burgemeester
J. Stellinga
M.c. Buising
O.F. Brouwer - Burgemeester
O.F. Brouwer - Burgemeester
Agendapunt 5 Versnellingsagenda Noordoost Fryslân (Regiodeal)
Regiodeal Noordoost Fryslân: Gemeenteraad Achtkarspelen stemt in met Versnellingsagenda
De gemeenteraad van Achtkarspelen heeft ingestemd met de Versnellingsagenda "Noordoost Friese economie in de versnelling", onderdeel van de Regiodeal Noordoost Fryslân. Het ambitieuze plan, dat een investering van bijna €57,5 miljoen omvat, moet de regionale economische structuur versterken en het Bruto Regionaal Product met €400 miljoen laten groeien.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de raadsvergadering van 25 april werd het voorstel uitvoerig besproken. De Versnellingsagenda, opgesteld door overheid, ondernemers en onderwijs, richt zich op het behoud van arbeidsplaatsen in sectoren zoals metaal, bouw en techniek. De financiering komt van diverse partijen, waaronder de EU, provincie, gemeenten, bedrijfsleven en onderwijs.De discussie in de raad was levendig. De heer Graansma van de PVV uitte zijn zorgen over de financiering en het ambitieniveau van het plan. "We vrezen dat de bijdrage van €1,3 miljoen binnen de kortste keren ook een zwart gat zonder bodem blijkt te zijn," stelde hij. Hij benadrukte dat de regio deal niet ten koste mag gaan van het totale beschikbare budget.
De heer Nicolai van de Partij van de Arbeid diende een amendement in om te waarborgen dat Achtkarspelen een gerechtvaardigd en substantieel rendement uit de regio deal ontvangt. "Het gaat erom dat we als gemeente een eerlijke en meetbare bijdrage terugzien," aldus Nicolai.
De discussie leidde tot twee amendementen. Het eerste amendement van de Partij van de Arbeid, PVV en de heer Buijsing werd verworpen. Het tweede amendement, ingediend door CDA, Gemeentebelangen Achtkarspelen, ChristenUnie en FNP, dat pleitte voor jaarlijkse monitoring van de voortgang, werd aangenomen.
Portefeuillehouder Brouwer benadrukte het belang van vertrouwen en samenwerking binnen de regio. "Het gaat erom dat we als regio gezamenlijk optrekken en profiteren van elkaars sterke punten," zei hij. Hij wees erop dat de regio deal niet alleen voor Achtkarspelen is, maar voor heel Noordoost Fryslân.
Uiteindelijk stemde de meerderheid van de raad in met het voorstel, ondanks de zorgen van enkele raadsleden. De ondertekening van de Regiodeal met het Rijk wordt verwacht in mei of juni, afhankelijk van de instemming van de raden van Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel.
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel aan de gemeenteraad van Achtkarspelen om in te stemmen met de Versnellingsagenda "Noordoost Friese economie in de versnelling" als onderdeel van de Regiodeal Noordoost Fryslân. Deze agenda is opgesteld door overheid, ondernemers en onderwijs en omvat een investering van bijna €57,5 miljoen tot 2025, met als doel de regionale economische structuur te versterken en het Bruto Regionaal Product te laten groeien met €400 miljoen. De Regiodeal richt zich op het behouden van arbeidsplaatsen in sectoren zoals metaal, bouw en techniek, en omvat negen businesscases. De financiering komt van verschillende partijen, waaronder de EU, provincie, gemeenten, bedrijfsleven en onderwijs. De gemeenteraad wordt gevraagd om de reeds toegezegde bijdrage van €1.280.220 als incidentele last te beschouwen en ten laste van de Algemene reserve te brengen. De tekst benadrukt het belang van samenwerking tussen overheid, onderwijs en ondernemers (triple helix) en het monitoren van de voortgang. De ondertekening van de Regiodeal met het Rijk is gepland voor medio mei of juni 2019, afhankelijk van de instemming van de raden van Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel.
Regiodeal Noardeast Fryslân: Gemeenteried Achtkarspelen stimt yn mei Fersnellingsargyf.
De gemeenteried fan Achtkarspelen hat ynstimd mei de Fersnellingsagenda "Noardeast-Fryske ekonomy yn de fersnelling", in ûnderdiel fan de Regiodeal Noardeast Fryslân. It ambisjeuze plan, dat in ynfestearring fan hast €57,5 miljoen behellet, moat de regionale ekonomyske struktuer fersterkje en it Bruto Regionaal Produkt mei €400 miljoen litte groeie.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tiidens de riedsfergadering fan 25 april waard it foarstel út en troch besprutsen. De Fersnellingsaginda, opsteld troch oerheid, ûndernimmers en ûnderwiis, rjochtet him op it behâld fan arbeidsplakken yn sektoren lykas metaal, bou en technyk. De finansiering komt fan ferskate partijen, ûnder oaren de EU, provinsje, gemeenten, bedriuwslibben en ûnderwiis.De diskusje yn de ried wie libbenich. De hear Graansma fan de PVV út syn soargen oer de finansiering en it ambysjenivo fan it plan. "Wy ferskrikke dat de bydrage fan €1,3 miljoen binnen koartste kearen ek in swart gat sûnder bodem bliken sil te wêzen," stelde er. Hy benadrukke dat de regio-deal net te koste gean mei fan it totale beskikbere budzjet.
De hear Nicolai fan de Partij van de Arbeid diende in amendemint yn om te wierborgjen dat Achtkarspelen in rjochtfeardige en substansjele opbringst út de regio-deal krijt. "It giet derom dat wy as gemeente in earlike en meetbere bydrage weromsjogge," sa Nicolai.
De diskusje liede ta twa amendeminten. It earste amendemint fan de Partij van de Arbeid, PVV en de hear Buijsing waard ôfwêzen. It twadde amendemint, yntsjinne troch CDA, Gemeentebelangen Achtkarspelen, ChristenUnie en FNP, dat pleite foar jierlikse monitoaring fan de foarútgong, waard oannommen.
Portefúljehâlder Brouwer benadrukke it belang fan fertrouwen en gearwurking binnen de regio. "It giet derom dat wy as regio gesamelik optrekke en profitearje fan elkoars sterkens," sa sei er. Hy wiisde derop dat de regio-deal net allinnich foar Achtkarspelen is, mar foar hiel Noardeast Fryslân.
Uteinlik stimde de mearderheid fan de ried yn mei it foarstel, ûndanks de soargen fan inkele riedsleden. De ûndertekening fan de Regiodeal mei it Ryk wurdt ferwachte yn maaie of juny, ôfhinklik fan de tastimming fan de raden fan Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel.
Samenvatting
De tekst hat in foarstel oan de ried fan Achtkarspelen om yn te stimmen mei de Fersnellingsaginda "Noardeast-Fryske ekonomy yn de fersnelling" as diel fan de Regiodeal Noardeast Fryslân. Dizze aginda is opsteld troch oerheid, ûndernimmers en ûnderwiis en behellet in ynfestearring fan hast €57,5 miljoen oant 2025, mei as doel de regionale ekonomyske struktuer te fersterkjen en it Bruto Regionaal Produkt te litten groeien mei €400 miljoen. De Regiodeal rjochtet him op it behâlden fan arbeidsplakken yn sektoren lykas metaal, bou en technyk, en behellet njoggen businesscases. De finansiering komt fan ferskate partijen, ûnder oaren de EU, provinsje, gemeenten, bedriuwslibben en ûnderwiis. De ried wurdt frege om de al ta sein bydrage fan €1.280.220 as in ienmalige lêst te beskôgjen en te bringen ten koste fan de Algemiene reserve. De tekst benadrukt it belang fan gearwurking tusken oerheid, ûnderwiis en ûndernimmers (triple helix) en it monitoren fan de foarútgong. De ûndertekening fan de Regiodeal mei it Ryk is pland foar mei- of juny 2019, ôfhinklik fan de ynstimming fan de rieden fan Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel.
-
05 - Amendement CDA, GBA, CU en FNP inzake randvoorwaarden als beslispunten toevoegen - aangenomen.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Amendement op de Versnellingsagenda Noordoost-Fryslân (Regiodeal)
Samenvatting: Het amendement betreft de toevoeging van randvoorwaarden aan de Versnellingsagenda Noordoost-Fryslân, onderdeel van de Regiodeal. Het besluit omvat het erkennen van de agenda, het toewijzen van een financiële bijdrage als incidentele last, en het mandateren van het college om de publiek-private samenwerking verder uit te werken. De randvoorwaarden omvatten regionaal evenwicht, geen aankoop van grond of onroerend goed, validatie van businesscases door het college, en jaarlijkse monitoring van de voortgang. Deze voorwaarden zijn bedoeld om een evenwichtige verdeling van middelen te waarborgen en leegstand te voorkomen.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel is redelijk volledig, aangezien het duidelijke randvoorwaarden en verantwoordelijkheden vaststelt. Echter, verdere details over de uitvoering van de publiek-private samenwerking en de specifieke criteria voor de validatie van businesscases zouden de volledigheid kunnen verbeteren.
Rol van de Raad
De raad speelt een toezichthoudende rol door het vaststellen van randvoorwaarden en het ontvangen van jaarlijkse voortgangsrapportages. De raad heeft ook de verantwoordelijkheid om de financiële toewijzing goed te keuren.
Politieke Keuzes
Politieke keuzes omvatten het al dan niet goedkeuren van de financiële bijdrage, het vaststellen van de randvoorwaarden, en het bepalen van de mate van betrokkenheid bij de monitoring en evaluatie van de businesscases.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is gedeeltelijk SMART. Het is specifiek en meetbaar door de jaarlijkse monitoring, maar mist tijdgebonden elementen voor de publiek-private samenwerking. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar verdere specificatie van de monitoringcriteria zou nuttig zijn.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om het amendement goed te keuren, inclusief de vastgestelde randvoorwaarden en financiële toewijzing.
Participatie
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, maar benadrukt publiek-private samenwerking.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is impliciet relevant, gezien de focus op het voorkomen van leegstand en het versterken van de economische structuur zonder nieuwe gebouwen te creëren.
Financiële Gevolgen
De financiële gevolgen omvatten een incidentele last van € 1.280.220, die ten laste wordt gebracht van de Algemene reserve. Het voorstel geeft aan hoe deze kosten worden gedekt, maar verdere details over de langetermijnfinanciering zouden nuttig zijn.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Versnellingsagenda Noordoost-Fryslân Regiodeal Publiek-private samenwerking Businesscases Economische structuur Algemene reserve Monitoring Randvoorwaarden Incidentele last Regionaal evenwichtVerfijning van de zoekopdracht:
-
05 - Amendement PvdA, Buising en PVV inzake rendement, terugkoppeling en betrokkenheid participanten Achtkarspelen - verworpen.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het amendement is "Rendement, terugkoppeling en betrokkenheid participanten Achtkarspelen" en het betreft een wijziging van het besluit over de Versnellingsagenda Noordoost Fryslân, onderdeel van de Regiodeal. Het amendement stelt voor om de gemeente Achtkarspelen een gerechtvaardigd en substantieel rendement te laten ontvangen uit de regiodeal, met een terugkoppeling van het proces aan de raad. Het benadrukt de betrokkenheid van lokale participanten zoals het bedrijfsleven en onderwijs. Het amendement werd verworpen met 5 stemmen voor en 13 tegen.
Oordeel over de volledigheid:
Het amendement lijkt volledig in de zin dat het specifieke wijzigingen en aanvullingen voorstelt op het bestaande besluit. Het biedt duidelijke richtlijnen voor de betrokkenheid van lokale partijen en de terugkoppeling aan de raad.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om het amendement te beoordelen en te stemmen over de voorgestelde wijzigingen. De raad moet beslissen of de voorgestelde aanpassingen in lijn zijn met de gemeentelijke doelen en belangen.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes betreffen het al dan niet accepteren van de voorgestelde wijzigingen, zoals het vaststellen van een rendement voor Achtkarspelen en de mate van betrokkenheid van lokale participanten. Er moet ook worden overwogen of de financiële lasten en baten in balans zijn.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het specifieke doelen en een meetbaar rendement noemt. Echter, de haalbaarheid en tijdsgebondenheid van het rendement zijn minder duidelijk. Er zijn geen directe inconsistenties, maar de haalbaarheid van een 20% rendement kan ter discussie staan.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of ze het amendement willen aannemen of verwerpen. In dit geval is het amendement verworpen.
Participatie:
Het voorstel benadrukt de participatie van lokale partijen zoals het bedrijfsleven en onderwijs, en stelt voor dat deze partijen hun inbreng geven bij de terugkoppeling aan de raad.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit amendement. De focus ligt meer op economisch rendement en participatie.
Financiële gevolgen:
Het amendement noemt een reeds toegezegde bijdrage van €1.280.220 als incidentele last, ten laste van de Algemene reserve. Het rendement van de regiodeal wordt genoemd als €57.500.000, maar het is onduidelijk hoe dit precies wordt gedekt of gerealiseerd.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Versnellingsagenda Noordoost Fryslân Regiodeal Rendement Publiek-private samenwerking Terugkoppeling Participanten Bedrijfsleven Onderwijs Algemene reserve Inbreng participantenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Versnellingsagenda Noordoost Fryslân (Regiodeal)
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Versnellingsagenda Noordoost Fryslân (Regiodeal)". Het voorstel betreft een samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs om de economische structuur van Noordoost Fryslân te versterken. De Versnellingsagenda, onderdeel van de Regiodeal, omvat een investering van €57,5 miljoen tot 2025, met als doel het Bruto Regionaal Product met €400 miljoen te laten groeien. Het richt zich op behoud van arbeidsplaatsen in sectoren zoals metaal, bouw en techniek, en bevordert onderwijs in techniek en digitalisering. De raad wordt gevraagd in te stemmen met de agenda en de cofinanciering vanuit de Algemene reserve te dekken.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met bijlagen die de stand van zaken, businesscases en monitoring toelichten. Het biedt een duidelijk overzicht van de financiële structuur en de betrokkenheid van verschillende partijen.
Rol van de raad:
De raad moet instemmen met de Versnellingsagenda en de financiële bijdrage goedkeuren. Daarnaast moet de raad het college mandateren om de publiek-private samenwerking verder uit te werken.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de toewijzing van middelen uit de Algemene reserve en de mate van betrokkenheid bij de publiek-private samenwerking. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de prioritering van projecten binnen de regio.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en tijdlijnen. Er zijn geen grote inconsistenties, maar de afhankelijkheid van externe financiering kan een risico vormen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de Versnellingsagenda goed te keuren, de financiële bijdrage als incidentele last te beschouwen en het college te mandateren voor verdere uitwerking van de samenwerking.
Participatie:
De burgerparticipatie is beperkt, maar burgers worden indirect betrokken als klanten en gebruikers van de uiteindelijke projecten.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als hoofddoel, maar de focus op sectoren zoals techniek en digitalisering kan bijdragen aan duurzame economische ontwikkeling.
Financiële gevolgen:
De financiële bijdrage van de gemeente Achtkarspelen bedraagt €1.280.220, gedekt uit de Algemene reserve. De totale investering is €57,5 miljoen, met bijdragen van de provincie, EU, bedrijfsleven en onderwijs. Er is een risico als niet alle fondsen worden geworven, wat kan leiden tot afschaling van projecten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Versnellingsagenda Regiodeal Noordoost Fryslân Triple Helix Publiek-private samenwerking Bruto Regionaal Product Cofinanciering Holwerd aan Zee Businesscases Infrastructuur MonitoringVerfijning van de zoekopdracht:
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
D. Van Oosten
Jeffrey Graansma - PVV
D. Van Oosten
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
D. Van Oosten
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
D. Van Oosten
Plakferfangend Foarsitter
Doethyna Vriesema - CDA
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Doethyna Vriesema - CDA
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
Doethyna Vriesema - CDA
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Doethyna Vriesema - CDA
F.j. Hoekstra
Doethyna Vriesema - CDA
Doethyna Vriesema - CDA
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
R. Van Der Wal
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
R. Van Der Wal
D. Van Oosten
R. Van Der Wal
D. Van Oosten
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
D. Van Oosten
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
R. Van Der Wal
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
R. Van Der Wal
Plakferfangend Foarsitter
Sierd Vegelin
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
Sierd Vegelin
Plakferfangend Foarsitter
Sierd Vegelin
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
Plakferfangend Foarsitter
Sake van der Meer - FNP
Plakferfangend Foarsitter
Sake van der Meer - FNP
R. Van Der Wal
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
R. Van Der Wal
Plakferfangend Foarsitter
F.j. Hoekstra
Plakferfangend Foarsitter
Doethyna Vriesema - CDA
Plakferfangend Foarsitter
F.j. Hoekstra
Gert Terpstra - CDA
F.j. Hoekstra
Plakferfangend Foarsitter
E. Hooghiemstra
F.j. Hoekstra
Plakferfangend Foarsitter
E. Hooghiemstra
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter
R. Van Der Wal
F.j. Hoekstra
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
T. Nicolai
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
F.j. Hoekstra
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Jeffrey Graansma - PVV
O.F. Brouwer - Burgemeester
Jeffrey Graansma - PVV
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
F.j. Hoekstra
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
Sake van der Meer - FNP
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Jeffrey Graansma - PVV
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
Ij. Van Kammen
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
O.F. Brouwer - Burgemeester
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
Sake van der Meer - FNP
Plakferfangend Foarsitter
F.j. Hoekstra
Doethyna Vriesema - CDA
Plakferfangend Foarsitter
D. Van Oosten
Plakferfangend Foarsitter
D. Van Oosten
Plakferfangend Foarsitter
T. Nicolai
Plakferfangend Foarsitter
Doethyna Vriesema - CDA
Plakferfangend Foarsitter
Jeffrey Graansma - PVV
Plakferfangend Foarsitter
M.c. Buising
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter
F.j. Hoekstra
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter
Plakferfangend Foarsitter -
00:07:44 - 00:11:36 - 00:12:37 - 00:13:07 - 00:16:03 - 00:16:17 - 00:17:53 - 00:18:08 - 00:18:32 - 00:19:00 - 00:19:14 - 00:21:58 - 00:23:06 - 00:23:36 - 00:24:33 - 00:25:12 - 00:25:46 - 00:26:56 - 00:27:31 - 00:28:13 - 00:28:59 - 00:29:18 - 00:29:53 - 00:30:22 - 00:31:01 - 00:31:06 - 00:31:19 - 00:31:47 - 00:32:02 - 00:34:15 - 00:34:42 - 00:35:20 - 00:35:52 - 00:36:08 - 00:36:13 - 00:36:32 - 00:37:44 - 00:37:58 - 00:38:57 - 00:39:31 - 00:39:50 - 00:39:53 - 00:40:47 - 00:43:48 - 00:45:39 - 00:46:27 - 00:47:03 - 00:51:15 - 00:54:12 - 00:54:36 - 00:55:12 - 00:56:03 - 00:56:48 - 00:57:25 - 00:58:08 - 00:58:35 - 00:59:31 - 00:59:59 - 01:00:33 - 01:01:05 - 01:04:49 - 01:05:19 - 01:07:29 - 01:08:03 - 01:08:16 - 01:08:27 - 01:09:55 - 01:10:16 - 01:10:36 - 01:10:55 - 01:11:28 - 01:12:16 - 01:12:41 - 01:12:45